piątek, 31 października 2014

Przepis na pyszną i zdrową tortille

Uwielbiam Tortille, naprawdę. Oczywiście uwielbiam tę przyrządzaną według sprawdzonego przepisu. Zawsze kiedy pomyślę o jej zrobieniu aż ślinka leci mi do ust. Jak sprawić by była wartościowa i odżywcza a jednocześnie zdrowa i nietucząca? Nic prostszego!


Swoją Tortillę rozpoczynam od zrobienia placka. Do tego celu wybieram mąkę pszenną typu 450 (oczywiście można eksperymentować z typami mąk - ja wybieram tę gdyż jej walory smakowe najbardziej odpowiadają mi przy plackach na tortille). Do mąki dodaję trochę wody, kroplę oliwy z oliwek, solę do smaku i wyrabiam ciasto. Ciasto po wyrobieniu powinno mieć konsystencję ciasta na pizzę. Po wyrobieniu ciasta formuję kulkę i rozwałkowuję ją na bardzo cienkie plastry.

 

Uformowane placki wrzucam na rozgrzaną patelnię. Ważne by nie używać ani grama tłuszczu. Placki smażymy z dwóch stron na suchej patelni do momentu powstania pęcherzyków powietrza. WAŻNE: Po usmażeniu układamy placki pod ściereczką tak by nabrały wilgoci.



 

Dodatki: ja wybieram najczęściej rukolę, cebulę, ogórka, kukurydzę a jako dodatek mięsny dodaję grillowanego kurczaka. Całość komponuje się w przepyszną przekąskę, która zadowoli niejednego smakosza.




Zaspokoiłam Wasze podniebienia? 
Liczę na to, że tak, 
pozdrawiam Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz